2014. Április 10. Csütörtök, 20:33
"Helyi népszavazás kiírását kezdeményezi a KDNP Pécelen egy vasúti felüljáró megépítéséről, amelynek egyik tervezett helyszíne szerintük sértheti a lakók egy részét" - olvasható többek között az index.hu-n. Mi meg azt sem tudtuk, hogy van még KDNP is Pécelen. Persze nem ez a lényeg.
Népszavazást szeretne a KDNP
"Helyi népszavazás kiírását kezdeményezi a KDNP Pécelen egy vasúti felüljáró megépítéséről, amelynek egyik tervezett helyszíne szerintük sértheti a lakók egy részét, mert csak nagyobb kerülővel közelíthetnék meg a városközpont intézményeit. Mindez többletköltséget és fáradságot okozna számukra, ezért van szükség társadalmi közmegegyezésre" - hivatkozza az index.hu az MTI-t.
De milyen felüljáró?
Írtunk már arról, hogy egy nagyszabású vasúti fejlesztést tervez a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely érinti Pécelt is. A Budapest-Hatvan vonal felújítása miatt várhatóan nő majd a vasúti forgalom, ezért a jelenlegi átjárókon nehézkessé válna a közlekedés, a vonatok akár 7-8 percenként váltanák egymást (Észak-déli átjáró).
A helyzet kezelésére a NIF Zrt. által megbízott tervezők három javaslatot tettek le a péceli testület asztalára. Két tervezet felüljárós megoldást javasolt (rajzon 1-es és 2-es), míg egy elképzelés egy újabb szintbeli átjáró kiépítését célozta volna (tulajdonképpen a 2-es nyomvonalán, csak nem felüljáróval). A kivitelezési költségeket uniós forrásból állják, a fenntartásról viszont a városnak kell gondoskodnia. A testület éppen ezért pénzügyi szempontokat is figyelembe vett a döntésnél.
A javasolt átjárók (részletesebb rajzok ebben az előterjesztésben)
A testület március 27-én a fenti térképre 1-es számmal felskiccelt változat mellett döntött, azaz a felüljáró a Damjanich utca környékéről indul, keresztezi a patakot és a vasúti síneket, majd egy körforgalommal csatlakozna a város Budapest felé eső egyik utolsó buszmegállójánál a Pesti úthoz (tehát nem a város határán kívüli, M0-ás melletti körforgalomba kötne).
Vita a testületen belül
Az ülés jegyzőkönyve szerint a képviselők között nem volt teljes az egyetértés, a döntés 8 igen, 1 nem és 2 tartozkódás mellett született. Az emlékeztető szerint Kuszák Róbert képviselő ellenezte a fenti megoldást, mint mondta "abban gondolkodtunk a családdal, hogy egy lovarda jellegű, kertészkedésre alkalmas részt alakítunk majd ki. De a felüljáró pont a mi telkünk fölé fog kerülni." Érvelésében felvetette még, hogy a tervezet nem illeszkedik a város arculatához, valamint a tervezett felüljáróval a város északi részén lakók nehezebben tudnak csak visszajutni a városközpontba.
A népszavazási kezdeményezéshez Pécelen 1250 aláírásra van szükség.
A hivatkozott testületi ülés jegyzőkönyve szerint április 10-én lakossági fórum volt a témában, de erről nincs információnk (Ez csak nekünk furcsa?)
A témában frissebb írásaink:
Miről is szól ez a nagy vasúti fejlesztés?
El kell kerülni azt a helyzetet, hogy a beruházó döntsön helyettünk
A felüljáró lesz a közmeghallgatás fő témája
{jcomments on}