


2010. Május 26. Szerda, 11:53
Pécel város Önkormányzata évente két személy részére ad díszpolgári címet. Június 15-ig lehet leadni a javaslatokat, hogy ki vagy kik legyenek díszpolgárok.
Pécel Város Önkormányzat képviselő-testülete a városi kitüntető címek alapításáról és adományozásáról szóló 9/2006 (VII. 07.) számú rendeletében szabályozza a „Pécel Város Díszpolgára” kitüntető cím adományozásának rendjét.
A „Pécel Város Díszpolgára" cím annak a magyar vagy külföldi állampolgárnak adományozható, aki: - életművével, kiemelkedő teljesítményével hozzájárult Pécel fejlődéséhez, kulturális és anyagi gyarapodásához, vagy - Pécel város számára országosan illetve nemzetközi viszonylatban elismerést szerzett, és példamutató emberi magatartása alapján köztiszteletben áll.
A díszpolgári cím kitüntetés nem adható tisztségük ideje alatt és a megbízatás lejártát követő öt éven belül a város polgármesterének, önkormányzati képviselőinek.
A díszpolgári cím évente két, egy élő és egy elhunyt személy részére (posztumusz) adományozható. A díszpolgári cím adományozására javaslatot tehetnek: a Képviselő-testület tagjai, állandó bizottságai, bármelyik helyi társadalmi szervezet, legalább 100 péceli választópolgár, közös akarattal.
A javaslatok leadhatók személyesen a Polgármesteri Hivatal titkárságán, vagy postai úton az alábbi címre küldhetők: Polgármesteri Hivatal 2119 Pécel, Kossuth tér 1. Beérkezési határidő: 2010. június 15.
A javasolt személyek közül a Házbizottság ajánlása alapján a polgármester 2010. júniusi rendes testületi ülésen tesz előterjesztést a kitüntetés odaítélésére.
A polgármester a díszpolgári címmel kitüntetett személynek az augusztus 20-i városi ünnepség keretében, a kitüntetés rangjához méltó keretek között adja át az adományozásról szóló okmányt, és az emlékplakettet. Posztumusz kitüntetés esetén a díszoklevelet és az emlékplakettet a kitüntetett hozzátartozójának adja át a polgármester.